Za minulého režimu
Český automobilový průmysl je spojen především se Škodovkami. Není tedy divu, že v historii českého, případně československého průmyslu existuje hned několik typů vozů Škoda, kdy spatřil světlo světa pouze prototyp a k sériové výrobě nikdy nedošlo. Zmínit ostatně můžeme už Škodu Dynamik z roku 1935. Ve 30. letech 20. století patřila tato automobilka mezi průkopníky v oblasti aerodynamiky vozidel, čemuž tento model odpovídal. Vyroben byl ovšem v jediném exempláři, k jehož restaurování došlo až o 80 let později, tedy v roce 2015 v rámci pražského autosalonu.
Kulaté výročí oslavil před pár lety i další automobil značky Škoda. V roce 2017 to totiž bylo 50 let od chvíle, kdy byl na ženevském autosalonu představen vůz Škoda Winnetou, jenž svým názvem odkazoval k (nejen) tehdy populárním mayovkám. Na svědomí jej měl švýcarský importér Škodovek A. P. Glättli a tento sportovní automobil se měl vyrábět i sériově. Testy ovšem nakonec odhalily, že je špatně konstrukčně řešen a k výrobě proto nikdy nedošlo. Jediný existující model dnes údajně vlastní nizozemský soukromý majitel.
Třetím enormně zajímavým vozem automobilky Škoda, který byl za minulého režimu vyroben v jediném prototypu, je Škoda 110 Super Sport. Automobil s aerodynamickou karosérií byl vyroben v roce 1971 a představení došlo o rok později na autosalonu v Bruselu. Na Západě přitom rozhodně zaujal, přesto nikdy nebyla zahájena sériová výroba. Vůz se ale nakonec proslavil, protože se díky svému atypickému tvaru stal „hvězdou“ několika filmů. Hlavní roli si přitom zahrál ve snímku Upír z Feratu z roku 1981, který natočil Juraj Herz.
Devadesátá léta
Automobilka Škoda je od roku 1991 součástí německého koncernu Volkswagen Group. Za některými modely Škodovek přitom stála společnost Metalex, což byl podnik zaměřený na stavby formulí, úpravy osobních a nákladních automobilů a motocyklů pro sportovní a speciální účely. Právě ta přitom v roce 1992 vyvinula model Škoda Verold, což byl otevřený dvoumístný roadster bez dveří, který částečně vycházel z konstrukce Favoritu. Prototyp byl postaven pro společnost Verold (odtud také název Verold Baghira), ale sériová výroba zahájena nebyla. Po některých úpravách však nakonec šel vůz do prodeje pod názvem MTX Beach Buggy.
Dvacáté první století
I ve třetím tisíciletí vznikla Škodovka, která se nakonec nikdy nedostala do prodeje. Podle mnohých přitom právě tento model spatřit světlo světa měl, protože se jedná o nejkrásnější české auto, které se nikdy nevyrábělo. Jde o Škodu Tudor z roku 2002, což bylo kupé postavené na základech první generace Superbu. Dodnes ovšem existuje jediný prototyp, který aktuálně naleznete pouze v muzeu Škodovky. Na druhou stranu můžeme být rádi alespoň za něj, protože vůz byl zapůjčen na výstavu do Indie, kde se na několik měsíců ztratil, až byl nalezen v hale na vlakovém nádraží.