Nejlepší elektromobil roku 2021
V loňském roce se na trhu s elektromobily objevila celá řada nových vozů, neboť elektrifikované automobily začaly dobývat svět. Existují tedy různé výběry nejlepších vozidel na elektřinu s různými názory. Mezi odborníky i veřejností ovšem často padá jeden název, a to Mercedes-Benz EQS, tedy luxusní sedan, který přináší naprosto tichou a hladkou jízdu. Aktuálně si ho lze pořídit i v rámci evropského kontinentu. Kolik vás případně bude stát? K dispozici máte dva modely.
- EQS 450 – úsporný model s jedním motorem vzadu a výkonem 245 kW (333 k). Jeho cena začíná na částce 3 085 500 Kč.
- EQS 580 4Matic – čtyřkolka, která zájemce vyjde výrazně dráže, neboť stojí 3 914 350 Kč.
Nejočekávanější elektromobily roku 2022
V letošním roce očekáváme další vlnu nových elektromobilů, i když uvidíme, jak se v této oblasti projeví ruská agrese na Ukrajině, která zahýbe celosvětovým trhem. Ať to ale dopadne, jak to dopadne, můžeme se podívat na vozy, které jsou pro letošek nejočekávanější.
- BMW iX – toto SUV bylo představeno vloni v září v Mnichově. Dle všeho se přitom jedná o nejkomplexnější a nejinteligentnější vůz, který německá automobilka vyvinula. Dokonce je označován jako nová definice elektromobility.
- Tesla Cybetruck – toto vozidlo nelze označit jinak než jako bizarní. Elektromobil se čtyřmi motory a řízením všech kol vypadá dosti netradičně a navíc by měl být schopný i pohybu do boku. Inu, zajímavé…
- Mercedes Benz EQE – menší a sportovně více laděná varianta výše zmíněného vozu EQS. Měla by být nicméně stejně efektivní, a to i s baterií s kapacitou 90 kWH. Dojezd by měl činit slušných 650 km.
- Ford F-150 Lightning – velice očekávaný vůz, který se podle předpokladů může stát nejpopulárnějším pick-upem s elektrickým pohonem. Ostatně klasický F-150 je nejprodávanější pick-up v posledních 45 letech.
- Volkswagen ID.5 – sportovnější verze modelu ID.4. Tento elektromobil ze stáje německé automobily Volkswagen by měl mít lepší aerodynamiku a také vizuálně zajímavější karoserii.
Co chystá Škodovka?
Pod Volkswagen patří už od roku 1991 i česká automobilka Škoda Auto, která už na trh uvedla elektromobily jako Citigo-e iV a Enyaq iV. Právě Volkswagen a Škodovka chtějí proměnit Českou republiku v centrum elektromobility, a to v rámci nové strategie rozvoje, která byla nazvána NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030. Do tohoto roku se Škodovka plánuje stát jednou z pěti nejprodávanějších značek v rámci Evropy, přičemž se zaměří právě na elektromobilitu. Do roku 2030 rozšíří své portfolio o minimálně tři další čistě elektrické modely, jež budou cenou a velikostí pod úrovní Enyaq iV.
Co na to Češi?
Ačkoli se nabídka elektromobilů na českém trhu v loňském roce rozrostla, počet jejich registrací klesl, což je opačný trend než v Evropě. Důvodem se zdá být konec výroby elektrovozu Citigo, který byl cenově přijatelný. Pro české zákazníky jsou tedy auta na elektrický pohon stále příliš drahé. Podle statistik u nás vlastní elektromobil, který láká především mladé muže do 26 let, 1 % českých řidičů. Na druhou jej využívá 11 % Čechů. Jak je to možné? Řidiči si jej totiž buď půjčují, anebo jezdí firemním vozem. O neoblibě se tedy hovořit nedá, nicméně finanční stránka je zkrátka zásadní.